Cum sa iti consolidezi relatia cu seful

1. Încearcă să-ți înțelegi șeful

Atunci când comunici cu o persoană cu autoritate, este important să încerci să te pui în locul acesteia. Să începi să privești lumea prin ochii celuilalt. Este adevărat, și șeful este om, ca și tine, și el a fost odată în poziția în care ești tu acum. Trebuie să înțelegi faptul că trecerea pe o poziție de autoritate presupune o schimbare de perspectivă, un nou set de priorități, responsabilități sporite și presiuni suplimentare. Managerul se străduiește să crească eficiența și productivitatea fiecarui membru al echipei. Pentru aceasta, el îți oferă ție și echipei tale sprijin în instruire și dezvoltare. Dar, atunci când vine timpul evaluarii, el se transformă în arbitru. Fii adaptabil. Nu urmări să schimbi persoana pe care vrei să o influențezi. Încearcă să găsești un teren comun. Care sunt lucrurile care au importanță deosebită pentru șeful tău?

2. Câștigă încrederea șefului tău

Pentru a reuși să convingi pe cineva, trebuie mai întâi să câștigi încrederea acelei persoane. Vei câștiga încrederea managerului tău prin dovezi concrete – arătându-i cine ești. Primul pas este să-ți îndeplinești îndatoririle cât mai bine cu putință. Să furnizezi rezultate de calitate la timp și încadrându-te într-un anumit buget. În afară de competență profesională, va trebui, de asemenea, să demonstrezi caracter, angajament, deschidere și bunăvoință. Încearcă mereu să te faci disponibilDemonstrează spirit de echipă, dar ai grijă să nu te implici în bârfa de birou. Dovedește-i șefului tău ca ești competent și de încredere, dar evită să afișezi o atitudine superioară, de atotcunoscător. Uneori, există o graniță foarte subțire între spirit de inițiativă – “proactivitate” – și agresiune. O altă modalitate eficientă de a câștiga încredere este să îți ții mereu șeful la curent în problemele importante. Este mai bine ca managerul să afle noutățile direct de la tine decât din zvonuri

3. Planifică atent maniera de abordare

Îți înțelegi șeful și te bucuri de încrederea sa deplină. Acum este momentul să îți faci cunoscută ideea, să îți expui punctul de vedere la masa negocierilor și să îți convingi șeful de oportunitatea propunerii tale. Este întotdeauna recomandat să păstrezi o atitudine calmă atunci când îți pledezi cazul. Nu lăsa emoțiile și entuziasmul precoce să stea în calea unei planificări atente. Dacă vrei să fii convingător, trebuie în primul rând să-ți cunoști obiectivele și să-ți structurezi ideile, apoi să alegi momentul și tonul potrivit pentru abordare.

Alegerea momentului discuției este esențială atunci când vine vorba de captarea atenției celuilalt, mai cu seamă într-o lume aflată mereu într-o cursă contra-cronometru. Este indicat să programezi o întâlnire față-în-față și să îl informezi în avans pe managerul tău cu privire la punctele-cheie ale conversației. Șeful tău are nevoie de timp pentru a procesa informațiile, pentru a fi în măsură să dea un răspuns optim solicitării tale.

Stilul de comunicare este, de asemenea, crucial. Prezintă-ți ideile cu încredere, claritate și coerență. Și adaptează-ți stilul interlocutorului tău. Este managerul tău o persoană vizuală, un om al cifrelor sau tipul verbal? Dacă este vizual, nu are rost să-l obosești cu prea multe detalii, folosește imagini, prezentări sau rezumate ale discuției. Daca șeful tau este om al cifrelor, îl vei impresiona cu date concrete (tabele, diagrame). Tipul verbal, firește, răspunde favorabil la cuvinte meșteșugite și povești captivante.

4. Fii pregătit să-ți “vinzi” ideea

A influența pe cineva e ca și cum ai vinde un produs sau serviciu unui client. Clienții nu cumpără  pur și simplu, nu cumpără  pentru că așa vrei tu. Clienții trebuie să devină conștienți de faptul că au nevoie de acele produse sau servicii. Au nevoie să fie informați, educați, vrăjiți chiar și convinși. Misiunea ta este să-i faci să-și dorească produsul tău. Este responsabilitatea ta să vinzi, nu a lor să cumpere. Așadar, atunci când încerci să obții acordul factorilor de decizie, trebuie să îți prezinți ideile într-o manieră tipică de vânzare. Iar primul pas în vânzarea inițiativei tale este să-l educi pe manager, să-l informezi, să-l faci să-ți înțeleagă ideea. Atunci când încerci să vinzi o idee, este important să îi subliniezi beneficiile pentru întreaga organizație – nu numai pentru echipa sau departamentul tău.

5. Lasă-l pe șef să fie “eroul”

Nu uita să-i mulțumești șefului pentru sprijinul lui necondiționat oferit de-a lungul misiunii. O idee bună ar fi să-i trimiți managerului un email de mulțumire, având grijă să pui în Cc persoana căreia șeful tău i se subordonează, la rându-i. Ori de câte ori ai reușit în munca ta, recunoaște că o parte din merit aparține managerului tău. Și recunoaște acest merit într-un cadru public. Nu strică să mai mângăi din când în când ego-ul șefului tău. Și nu, nu te gândi că sună a îndemn la lingușire. Ci, atunci când îți lauzi managerul, înseamnă că recunoști și respecți experiența și gândirea sa strategică. Tu aduci în joc abilitățile, el îți oferă mijloacele. Cu cât șeful tău are mai multă putere, cu atât te poate ajuta mai mult. Tu si șeful tau sunteți de aceeași parte a baricadei, prin urmare trebuie să luptați împreună.

images

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s