Greseli in evaluarea prin feedback 360 de grade

Un proiect de feedback de 360 de grade poate fi un instrument nepretuit in cresterea performantei organizationale. Dar ar putea insemna, la fel de bine, o mare risipa de resurse, daca nu este planificat si implementat cu grija. Mai jos va prezentam cateva greseli de evitat atunci când doriti sa initiati acest proces:

1.Nu aveti un scop clar

Unul dintre principalele motive pentru care feedbackul la 360 de grade esueaza este lipsa unui scop clar. Procesul de feedback 360 de grade ar trebui sa fie croit pe o nevoie strategica specifica a organizatiei, cum ar fi dezvoltarea leadershipului si evaluarea performantei organizationale. Feedbackul de 360 de grade nu ar trebui implementat doar pentru ca este cea mai recenta tendinta in industrie. Desi acest tip de interventie ar putea parea extrem de atractiv pentru companii, este o pierdere de timp sa implementati un sondaj de tip feedback 360 de grade daca nu sunteti siguri ca el se potriveste potriveste culturii si nevoilor companiei voastre.

2. Neimplicarea actorilor-cheie

Este esential sa implicam toate partile interesate in dezvoltarea sistemului la 360 de grade si toate nivelurile organizatiei. Reprezentanti ai fiecarui grup de oameni care vor fi direct afectati de procesul de 360 de grade trebuie sa inteleaga principalele aspecte ale initiativei si scopul ei. Ei trebuie sa ofere informatii, asistenta in implementare si sa transmita incredere in beneficiile procesului de feedback 360 de grade.

3. Comunicarea insuficienta

Comunicarea eficienta este esentiala intr-un proces de feedback la 360 de grade. Ai nevoie sa obtii acord de la toate nivelurile organizatiei: atât de la beneficiarii de feedback, cât si de la evaluatori. Comunicarea ajuta la reducerea anxietatii, a neincrederii si ingrijorarilor legate de confidentialitate. Uneori feedbackul poate fi destul destul de dur receptat, asa ca oamenii trebuie sa inteleaga scopul real al proiectului.

4. Lipsa de confidentialitate

Daca evaluatorii nu simt ca feedbackul acordat este confidential, ei vor fi reticenti in a-si impartasi adevarata perspectiva. Se vor teme de actiuni vindicative, mai ales atunci când dau feedback ascendent. Va trebui sa comunicati de la bun inceput ce informatii sunt confidentiale, care evaluari  vor fi anonime si care nu. Sa aveti cel putin trei evaluatori pentru fiecare tip de relatie. Este de asemenea important sa subliniati modul in care rezultatele procesului de 360 de grade vor fi utilizate in organizatie si cine va avea acces la rapoarte.

5. Lipsa unui plan de dezvoltare

Oricât de bine va fi decurs procesul de 360 de grade, oricat de precise vor fi fost rapoartele, initiativa nu-si va atinge scopul final daca participantii nu fructifica feedbackul primit. O sesiune de feedback la 360 de grade ar trebui sa ofere fiecarui beneficiar de feedback un plan de dezvoltare concret. Receptorii de feedback nu trebuie numai sa stie cum sa interpreteze feedbackul, ei trebuie, de asemenea, sa ia masuri pentru a-si imbunatati zonele deficitare.

6. Nu furnizati feedback constructiv

Scopul unui program de feedback la 360 de grade este acela de a ajuta angajatii sa-si imbunatateasca comportamentul si performantele profesionale. Daca feedbackul este livrat intr-o maniera negativa, initativa de feedback la 360 de grade nu-si va fi atins scopul. Feedbackul negativ transmis necorespunzator poate avea efecte demoralizatoare si contraproductive.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s