Cum sa iti amplifici puterea de convingere

images

1. Argumente multiple

Tot timpul ai nevoie de minim 2 argumente pentru a convinge pe cineva si de maxim 3. Nu oferi mai mult de 3 argumente niciodata. Nici daca ai mai mult de 3 argumente nu le folosi, pentru ca omul incepe sa se intrebe ce interes ai in a incerca sa il convingi. Daca folosesti un singur argument, omul care te asculta isi spune in minte ca “e cam slabuta argumentarea”, asa ca o sa se relaxeze cand vede ca mai exista inca un al doilea argument, ba poate chiar si un al treilea…. atunci de abia considera sa ia in calcul ceea ce ii spui tu!

2. Argumentele tale sa fie potrivite pentru problema acelui om

Am urmarit de curand o discutie intre doi colegi si prieteni. Unul incerca sa il convinga pe celalalt sa mearga cu el la meci pentru ca nu avea cu cine sa se duca, iar celalalt zicea ca se simte obosit si nu are chef. Argumentele folosite erau ceva de genul: “ daca nu vii cu mine eu o sa ma simt nasol acolo de unul singur”… Acel argument nu avea valoare pentru celalalt, pentru ca nu se referea la persoana sa. Avea valoare doar pentru prima persoana. Nu  te folosi pe tine ca sistem de a alege argumentele, foloseste cealalta persoana, pentru ca pe celalalt vrei sa il convingi, nu pe tine.

Sunt foarte multi oameni care atunci cand incearca sa convinga pe cineva isi folosesc argumentele care i-ar convinge pe ei insisi, nu se gandesc ca ceilalti au alte nevoi.

3. Puterea de convingere inseamna sa oferi placere

Ca sa poti convinge pe cineva trebuie sa fii o persoana placuta. De exemplu, daca ma duc intr-un grup cu oameni care nu fumeaza si imi aprind o tigara si ii fac pe toti sa ma injure apoi incerc sa ii conving de ceva, nu prea am sanse. Dar daca ma fac placut prin nu stiu ce chestii o sa am mult mai multe sanse de a convinge pe cineva.

Asa ca renunta la razboi, fa pace cu persoanele pe care doresti sa le convingi, nu folosi forta, ci foloseste calmul ca sa ai mai mult succes.

4. Autoritatea – cel mai puternic factor al convingerii

Ca sa convingi pe cineva trebuie sa te folosesti de puterea autoritatii. Din cauza asta, cand cineva vine cu o teorie ciudata spune ca a fost studiata de nu stiu ce mare cercetator si e deci e evident ca are dreptate… Daca tu inca nu esti vazut ca autoritate in acel domeniu, atunci trebuie sa te folosesti de autoritatea altei persoane. Dar cel pe care incerci sa il convingi trebuie sa creada in acea autoritate.

5. Atractivitate

Ambalajul este cel care vinde. Daca tu esti o persoana atractiva ai mai multe sanse sa convingi, daca obiectivul pe care tu il oferi este atractiv, ai iarasi mai multe sanse sa convingi.

6. Modifica strategia

Daca mesajul pe care tu il transmiti este unul prea complex, oamenii uneori fac eforturi mentale ca sa il “traduca” in mintea lor. Asa ca iti recomand sa il explici vizual, sa faci o schema, sa il scrii pe ceva, sa faci un sablon pe masa folosind obiectele din jurul tau: telefon mobil, cheile de masina, creioane, scrumiera, etc. Astfel, in mintea celui care te asculta se produc secvente de intelegere care usureaza procesele mentale de convingere.  In aceasta  situatie folosesti machetele ca sa simplifici, daca sunt prea multe detalii.

Daca simti ca argumentele tale sunt prea simple si poate nu o sa convinga din aceasta cauza, atunci foloseste… exact acelasi mijloc. Fa ceva vizual, poate o schema sau poate o macheta.  Asta o sa ofere elemente vizuale in plus si o sa creeze senzatia de complex.  Mare atentie sa nu exagerezi cu detaliile.

7. Anticipare

Nu porni o sesiune verbala spunand omului din fata ta “vreau sa te conving de ceva” pentru ca ii induci ideea ca el o sa caute contra-argumente si chiar asa o sa si faca. Eu folosesc “vreau sa iti cer parerea despre ceva” si atunci persoana e foarte atenta la ceea ce ii spun eu si nu se mai gandeste la cum sa contracareze argumentele mele.

8. Viteza folosita in comunicare

Acest element tine de caracteristici psihologice ale mintii celui din fata ta. Daca este o persoana care se misca mult si e foarte activa, atunci ca sa il convingi e nevoie de o prezentare rapida. Dar daca persoana e o persoana lenta atunci trebuie sa vorbesti lent. Altfel nu o sa creezi incredere in celalat si nu o sa se simta relaxat sa te asculte. Iar tu iti doresti sa se simta bine cand te asculta. Deci foloseste ritmul vorbirii tale exact ca ritmul miscarilor celor care te asculta.

Daca mesajul pe care esti nevoit sa il transmiti este unul negativ din orice punct de vedere, atunci poti folosi un ritm de vorbire mai rapid in orice situatie. Ritmul mai rapid la mesajele negative are puterea de a neutraliza cat de cat intensitatea emotiilor negative.  Cum asta? Pentru ca in general cand suntem bucurosi avem senzatia ca timpul trece rapid iar cand ceva ne merge rau parca timpul se opreste. Daca tu imprimi viteza la o veste negativa acel element de viteza in vorbire este analizat de creierul celui ce te asculta si e interpretat ca ceva nu chiar asa de negativ cum este in realitate.

9. Repetarea

Exista un principiu in psihologie care explica faptul ca, daca un mesaj este repetat de multe ori, el devine adevar chiar daca e o simpla minciuna.  Daca explici ceva si creezi o reactie emotionala negativa din partea celui ce te asculta, poti sa reiei discutia doar dupa 2 saptamani. Atat are nevoie o persoana ca sa uite complet emotia si sa ramana doar cu argumentele logice. Asa ca poti repeta ceva dar fii atent la intensitatea emotionala pe care o generezi in ceilalti.

Articol complet aici: Cum poti sa iti amplifici la maxim puterea de convingere!

Autor articol: dl. Marius Simion (www.nlpmania.ro)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s